منتدى كلية رياض الأطفال

منتدى كلية رياض الأطفال جامعة القاهرة يرحب بكم
 
الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 اية رايكم فى المثل دة؟؟؟

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
pondoaaa19



الموقع : فى بيت بحبة اوى اوى اوى
تاريخ التسجيل : 28/01/2009

مُساهمةموضوع: اية رايكم فى المثل دة؟؟؟   الأربعاء 04 فبراير 2009, 12:16 am

[center] إذا سمعت الرجل يقول فيك من الخير ما ليس فيك فلا تأمن أن يقول فيك من الشر ما ليس فيك.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عاشقه الطفوله



تاريخ التسجيل : 04/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: اية رايكم فى المثل دة؟؟؟   الجمعة 06 فبراير 2009, 6:42 pm

مش عارفه المثل يعنى بيقصد حته نفاق او كذب مثلا ولا ايه بس انا عايزه ااقول حاجه ممكن يكون الانسان اللى بيتكلم بالخير او الشر ده مش فاهم اصلا الشخصيه اللى بيتكلم عنها ... حاجه كمان انا عن نفسى لما يكون فى اتنين من صحباتى متخاصمين او زعلانين شويه ممكن ااقول لواحده ان التانيه كويسه ومش بتجيب سيرتك ابد بحاجه وحشه وبتقول مهما تعملى فيها هى برده بتحبك وتتمنالك الخير وهى اصلا متكونشى بتقول كده فى الحقيقه بس انا بعمل ده علشان احببهم فى بعض معنى كده انى هاجى تانى واقول عليها كلام مش حلو او شر .......
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
fozdoaa



تاريخ التسجيل : 28/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: اية رايكم فى المثل دة؟؟؟   السبت 07 فبراير 2009, 5:50 pm

انا بيتهيألى ان المقولة دى تقصد إن لو كان فى حد بينافقك فى وشك
وبيقول حاجات انتى متأكدة انها مش موجودة فيكى فالمفروض انك مش تفرحى بكده
لا المفروض انك تعرفى الشخصية دى كويس وتتاكدى منها لانها اكيد من وراكى
ا حتقول عليكى حاجات مش حلوة و ممكن برده تكون حاجات مش موجودة فيكى اصلا
وبالنسبة للى انتى بتعمليه عيون الامل بين اتنين متخاصمين انا شايفة ان الموضوع مختلف تمامآ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pondoaaa19



الموقع : فى بيت بحبة اوى اوى اوى
تاريخ التسجيل : 28/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: اية رايكم فى المثل دة؟؟؟   السبت 07 فبراير 2009, 5:57 pm

على فكرة عيون الامل بالنسبة لما يكون فى اتنين متخاصمين مش دة اللى مقصود بالمثل خالص
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عاشقه الطفوله



تاريخ التسجيل : 04/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: اية رايكم فى المثل دة؟؟؟   السبت 07 فبراير 2009, 10:19 pm

فهمت فهمت لازم تكسفونى يعنى معلش يا جماعه انا فى اجازه بقى يعنى نو تركيز Sleep Sleep
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pondoaaa19



الموقع : فى بيت بحبة اوى اوى اوى
تاريخ التسجيل : 28/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: اية رايكم فى المثل دة؟؟؟   السبت 07 فبراير 2009, 10:22 pm

يا بنتى مفيش كسوف ولا حاجة عادى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عاشقه الطفوله



تاريخ التسجيل : 04/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: اية رايكم فى المثل دة؟؟؟   السبت 07 فبراير 2009, 10:36 pm

على فكره يا بندقه انتى عسل قوى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pondoaaa19



الموقع : فى بيت بحبة اوى اوى اوى
تاريخ التسجيل : 28/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: اية رايكم فى المثل دة؟؟؟   السبت 07 فبراير 2009, 10:42 pm

دة من ذوقك والله يا عاشقة الطفولة Very Happy Very Happy Very Happy
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
دودو عبده



تاريخ التسجيل : 27/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: اية رايكم فى المثل دة؟؟؟   الإثنين 09 فبراير 2009, 3:12 am

أنا رأييى إن المثل ده مش صح لإن ممكن الواحد يقول خير فى إلى قصاده إن كان بيحبه وشايف فيه كل مميزات الدنيا فالمثل بيقول " مراية الحب عامية " ولذلك ليس من الضرورى كل واحد يقول خير فى إلى قصاده مش فيه ممكن يقول فيه شر مش فيه وفيه ناس كثير قابلتهم فى حياتى عندهم سلامة النية وعلشان كده بيظنوا الخير فى كل شخص ...........
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سمر محمد علي



تاريخ التسجيل : 05/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: اية رايكم فى المثل دة؟؟؟   الثلاثاء 17 فبراير 2009, 6:55 am

الي فهمتو انو نحذر من الناس الي بيجالو بزياده وشكرا ليكي يا فذدقه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
اية رايكم فى المثل دة؟؟؟
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى كلية رياض الأطفال :: منوعات :: موضوعات عامة-
انتقل الى: