منتدى كلية رياض الأطفال

منتدى كلية رياض الأطفال جامعة القاهرة يرحب بكم
 
الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 الرجل=الطفل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
close heart



تاريخ التسجيل : 06/08/2009

مُساهمةموضوع: الرجل=الطفل   الثلاثاء 22 سبتمبر 2009, 8:43 am

[/right]انا سمعت كتير الكلام ده بس حبيت اخد رأيكم:
هل فعلا ان الرجل طفل كبير؟

يعني محتاج معاملة زي الطفل؟

بس كده التعامل مع الرجل صعب جدا مش كده؟

بس كده حيبقى حساس اوي،ومحتاج انه يتفهم من نظرة ومن ملامحه0
ها ايه رأيكم؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
إيناس عبد الحميد (نوسة)



الموقع : شبرااااااااااااااااااااا
تاريخ التسجيل : 09/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: الرجل=الطفل   الثلاثاء 22 سبتمبر 2009, 12:53 pm

هو الرجل فعلا طفل كبير بس مش معنى كدة اننا نعامله زى الطفل اكيد لا طبعا
هو المقصود بالعبارة دى ان الرجل محتاج ان طلباته تبقى مجابة بمجرد ما يطلبها فعلا زى الطفل
مبيستناش عايز اول مايطلب طلبه يتنفذ

هو ده اللى انا اعرفه عن العبارة دى وهى فعلا حقيقية على فكرة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
هنودة27



الموقع : فى قلب حبيبي M
تاريخ التسجيل : 05/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: الرجل=الطفل   الثلاثاء 22 سبتمبر 2009, 3:20 pm

فعلا الرجل مثل الطفل بمعنى انه بيتراضى من اقل حاجة حتى لو كلمة حلوة

جت فى وقت كان ثائر فيه دى بقي شطارة كل واحدة فينا ازاى فى

المستقبل تقدر توصل لقلب جوزها وتعرف كيفية التعامل معاه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
close heart



تاريخ التسجيل : 06/08/2009

مُساهمةموضوع: رد: الرجل=الطفل   الأربعاء 23 سبتمبر 2009, 6:04 am

ميرسي ليكي يا نوسة0
وميرسي ليكي يا هنودة0
بس صعب جدا انك تفهمي رجل لانه ما بيظهرش غير اللي عاوز يظهره00
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
angel baby



الموقع : قلب حبيبى
تاريخ التسجيل : 19/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: الرجل=الطفل   الجمعة 25 سبتمبر 2009, 9:34 am

فعلا الكلام صح

الرجل زى الطفل بالظبط لو حس باهمالك ثانية يضايق ويزعل

وبذكاء تقدرى تهديه حتى لو كان متنرفز وزى النار

ودايما عاوزين يحسو انهم همة دايما ديما ف المقدمة عندك

بس التعامل معاهم مش صعب ولا حاجة خليكى ذكية

وبعدين ده انتى ان شاء الله هتكونى خريجة رياض الاطفال ف الموضوع

مش هيكون صعب عليكى وكمان انتى اكيد عارفة التعامل مع الاطفال ممتع اد ايه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
كلام في سرّك



تاريخ التسجيل : 22/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: الرجل=الطفل   الجمعة 25 سبتمبر 2009, 9:35 am

صرح باقي شيخ البلد انه مش هايدّلّى خارج الكفر
علشان مصلحة الفلاحين طبعا...!!!!
مش لأنه حاطط عينه على العمودية بعد الفضيحة اللي اتورط فيها العمدة القديم لما سبت علاقتة بالبت مرجانة اللي بتغش في اللبن واللي طلعت منها زي الشعرة من العجين بعد ماتقفشت عيانا بينا في عز الضهر وعلى رأي المثل
" الحرامي بشيلتة "
واللي بيشيل قربة مخرومة اكييييييييييييد ولو بعدين ها.......................................!؟!...
وعـــــــجــــــــــــــــــــــــــــــــــــبـــــــــي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
close heart



تاريخ التسجيل : 06/08/2009

مُساهمةموضوع: رد: الرجل=الطفل   الأحد 27 سبتمبر 2009, 4:55 am

شكرا angle Baby على مشاركتك انا سعيدة بكلامك ده00
ميرسي كلام في سرك على مرورك0
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
mory



تاريخ التسجيل : 17/08/2009

مُساهمةموضوع: رد: الرجل=الطفل   الثلاثاء 06 أكتوبر 2009, 6:16 am

كلام كتير حلو ميرسي ليكي close heart
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
رحيق



تاريخ التسجيل : 11/07/2009

مُساهمةموضوع: رد: الرجل=الطفل   الثلاثاء 06 أكتوبر 2009, 7:34 am

هو فعلا الرجل أمام زوجته طفل صغير مش كبير كمان

بيحب انه طلباته تكون مجابة وبسرعة

وبيحب انه زوجته تهتم بيه لوحده ، لو حس انها مشغولة عنه بيتضايق أوي

وكمان بيحب زوجته تعامله بحنان

ومهما يتنرفز لابد تستوعبه وتهدي من غضبه بأسلوبها البسيط الرقيق

وبصراحة المفروض ان كل بنت مننا في رياض الأطفال لابد أن تكون زوجه ناجحة

لالالالالا مش ناجحة بس

زوجة مميزة عبقرية من طراز خاص لأنها درست كيف تتعامل مع جميع أنواع الأطفال
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
close heart



تاريخ التسجيل : 06/08/2009

مُساهمةموضوع: رد: الرجل=الطفل   الجمعة 09 أكتوبر 2009, 4:27 am

شكرا ليكي يا moryعلى مشاركتك0
كلامك مظبوط جدا يا رحيق واعتقد ان كل بنات رياض اطفال حتكون كده ان شاء الله0شكرا ليكي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pondoaaa19



الموقع : فى بيت بحبة اوى اوى اوى
تاريخ التسجيل : 28/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: الرجل=الطفل   الجمعة 09 أكتوبر 2009, 4:40 am

والله كلامكم مظبوط 100%
الرجل فعلا طفل كبير والمقولة دى بتتقال دايماً
وهى صحيحة جداااااااااااااااااااااا
لأن فعلا الرجل يحب جميع مطالبة تتنفذ مثل الطفل وإذا لم تنفذ فهو ينهار وينزعج مثل الطفل بظبط
الرجل يحتاج الى معاملة من نوع خاص ويحتاج صبر وطولة بال
والتعامل معاة يحتاج الى مهارة فى المعاملة
والرجل دائما لابد الحرص منة
Twisted Evil Rolling Eyes Twisted Evil
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
close heart



تاريخ التسجيل : 06/08/2009

مُساهمةموضوع: رد: الرجل=الطفل   السبت 10 أكتوبر 2009, 3:15 am

ميرسي ليكي يا pondoaaa19
بس انتي شكلك شايلة من الرجاله اوي0
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pondoaaa19



الموقع : فى بيت بحبة اوى اوى اوى
تاريخ التسجيل : 28/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: الرجل=الطفل   الثلاثاء 13 أكتوبر 2009, 6:50 pm

مش حكاية شايلة منهم يا close heart
حكاية ان فعلا الرجل احيانا بيكون لية تصرفات غريبة وغامضة اوى
مش بتتفهم خالصصصصصصصصصصص
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
close heart



تاريخ التسجيل : 06/08/2009

مُساهمةموضوع: رد: الرجل=الطفل   الخميس 15 أكتوبر 2009, 2:37 am

عندك حق والله يا pondoaaa19 ومرة تانية بشكرك على مشاركتك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pondoaaa19



الموقع : فى بيت بحبة اوى اوى اوى
تاريخ التسجيل : 28/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: الرجل=الطفل   الخميس 15 أكتوبر 2009, 3:17 am

العفو يا close heart
دة انا اللى اشكرك على الموضوع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
الرجل=الطفل
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى كلية رياض الأطفال :: للبنـــات :: دردشة بنات-
انتقل الى: