منتدى كلية رياض الأطفال
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى كلية رياض الأطفال

منتدى كلية رياض الأطفال جامعة القاهرة يرحب بكم

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

نتائج الدور التانى

فراوله
دكتور خالد النجار
Jelan
zandy
ريري
mshmsha
10 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
mshmsha

mshmsha

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالأربعاء 13 أكتوبر 2010, 7:30 am

[b]السلام عليكم
ااحنا عوزين نعرف هتظهر امتى كفايا عزاب فينا لحد كده عدى يجى شهر عن الامتحان ولسا النتيجه مش ظهرت دى النتيجه الاساسيه ظهرت بدرى عن كده
انا هأدم شكوى لرئيس الجامعه عن التقصير اللى فى الكليه وكمان هكتب له عن كل اللى بيحصل فيها من اول امتحانات د\ناهد لحد دلؤت براحه انا مش هسكت احنا فاض بينا الكيل ذى ما بيقولو وكمان انا هبعت الفيديوهات اللى كنت مصوراها للدكاتره اللى مش بتراعى طمرها
mshmsha

mshmsha

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالأربعاء 13 أكتوبر 2010, 7:33 am

ذى ما بيقولو ضربو الاعور على عينوا
ريري

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالخميس 14 أكتوبر 2010, 1:30 am

معلش يا أختى هونى على نفسك شويه

ربنا مطلع وعارف وشايف وان الله يمهل ولا يهمل

وحسبنا الله ونعم الوكيل فى كل من ظلمنا فى هذه الكليه

بس افتكرى اى حاجه حلوه شوفتيها فيها

وكل حاجه بتخلص يعنى النتيجه هتطلع وهتنجحى ان شاء الله

وهتيجى ايام احلى

انا مش بقول كده عشان متشتكيش الكليه لأ لو تعرفى تعملى حاجه بجد اعمليها يمكن الجدد يستفيدوا منها

انا بقولك كده لانى حاسه بيكى واد ايه انت زعلانه بس اكيد قضى اخف من قضى وربنا يصبرنا على كل ابتلاء فى الدنيا

وربنا يكرمك ويرزقك بكل حاجه تفرحك وتسعدك طول حياتك
mshmsha

mshmsha

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالخميس 14 أكتوبر 2010, 11:29 pm

مش شفنا حاجه عدله من ساعت ما دخلنا الكليه كله اهانه واستغلال وضغط اعصاب ومرض و وووووووووو
zandy

zandy

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالجمعة 15 أكتوبر 2010, 5:30 am

[b]اتا اسفة اني هــــــــــــرد مع اني يمكن مش ليه الحق ف ده

أنا شايفة يا اخت "مشمشة" ان اسلوبك في الرد والكلام غير لائق بالمرة ومش هو ده الاسلوب اللي ممكن تتكلمي بيه امام الكم الهائل من الزائرين واعضاء هذا المنتدي من دكاترة في قمة الاحتــــــــــرام وعلي الاقل ذوي خبرة واكبر منا سننا..........ورغم ان كلنا مكانك ومرينا بكل اللي انتي مريتي بيه أكيـــــــــــــــــــــــــــــد بس فيه ايجابيات كتيير في الكلية وفي ايام حلوة كتيـــــــــــــــــــــــــــر مرت علينا..وايام مرة بس كله بيعدي وعشان توصلي لهدف لازم تتعبي عشان تتحققيه....مش بقول ان مافيش سلبيات لا طبعا ..بس كان الاولي اتك تذكري الايجابيات اولا مش كلامك كله تشاؤم كده وعدم احترام للدكاترة اللي بيقدموا ماده علمية او حتي مجرد بيرشدونا لطريق يساعدنا......وممكن برضه تذهبي الي عميد الكلية او ايا كان وتقدمي شكوتك بدلا من هذه الطريقة.....وعايزة معلش الفت بس نظرك لحاجة "ان ربنا سبحانه وتعالي بس هو اللي بيحاسب عبيده" وكل واحد وضميره ف مش ينفع انك تتكلمي باللهجة دي اللي اكييد عمرها ماكانت تنفع..

تقبلي مني فائق الاحترام والتقدير من اختك الصغيرة
Jelan

Jelan

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالسبت 16 أكتوبر 2010, 6:58 am

صح ربنا سبحانه وتعالى بس هوا الى بيحاسب عبيده بس دا ميمنعش ان احنا نسكت عن الباطل لان رسولنا عليه الصلاة والسلام قالنا من راى منكم منكرا فليغيره بيده من لم يستطع فبلسانه فن لم يستطع فبقلبه وهذا اضغف الايمان
يعنى مينفعش ابدا ابدا نسكت ع الى بيحصل ف الكليه ليه ميبقاش حلمنا اننا نوصل الكليه بتاعنا دى انها تبقى تقريبا مفيش فيها سلبيات ليه مايبقاش دا هدفنا ليه فيها فعلا دكاترة مفيش عندهم اى ضمير ومينفعش يتقال عليهم دكاترة اصلا لانهم لابيقدموا ماده علميه ولا حتا تربيه خلقيه وكل ماااقول للبنات ياجماعه حرام نسكت ليه محدش بيتكلم يقولولى مفيش ف ايدنا حاجة لو كان لك حاجة عند.... اقول طب معنى كدا بقا ان الكليه هتفضل طول عمرها كدا لان كل الى بيبقى ف سنه درراسيه بيكون تحت رحمة الدكتور الى ممكن يسقطه لان الدكتور الى مش عندو ضمير بيكون بيتعامل بالدرجات ليه مايبقاش فى حد بيشرف ع الدكاترة والكويس يكرموه والى مش كوي يقولولو يغير طريقته لحد مايبقا احسن
ليه انا حاسه انى هخرجمن الكليه دى فى بعض المواد الاايه الى المفروض اابقا فاهماها كويس جدا معرفش عنها اى حاجة بسبب عدم الضمير
نفسىىىىىىىىىىىىىىىىى يبقا فى اى طريقه نقدر نقول فيها على راينا وع الدكتور الى مش عندو ضمير والى مينفعش يبقا دكتور والمشكله الاكبر بكتيييييييير ان كل العاملين ف الكليه مش الطلبه بس عارفين ان الدكتور دا معندوش ريحة الضمير ومش بيشرح وكل حاجة عندو درجات او فلوس فقط لا غير يعنى نبقا قاعدين ف المحاضرة وحد يعدى من برة والباب مفتوح يعد يبصلنا ويعملنا حركات الى هوا يعينى عليكوا ربنا يكون ف عونكوا لييييييييييييييييه كدا نفسى يبقا فى اى تغيير او اى ايجابيه شويه

وعلى الرغم من كدا انا مش بقول ان الكيه كل دكاترتها وحشين ومش عندهم ضمير بالعكس طبعا دا اكيد حاجة موجةده ف كل كليه اعتقد بس فى عندنا دكاترة يستاهلو كل احترام واحنا بنحبهم جدااااااااااااااا لدرجة اننا بندور هما بيدوا دفعات اى تانيه عشان نحضر معاهم ونستفيد وبنحترمهم غصب عننا وتطبعا دول الدكاترة الى مش بتاخد غياب مثلا ف نفس الوقت الى محاضرة فيه بتكون مليانه على اخرها لان الى مش بيحضر بيحس انه خسر كتييييييير ومبيكونش فى حد بيتكلم لان الكل عايز يفهم ويتعلم وميفوتش ولا كلمه من المحاضرة وفعلا هنفتقدهم جداااااااا لاننا هيجى علينا يوم وهنسيب الكليه ليه مايبقاش كل الدكاترة كدا
ليه لازم ننافق عشان ننجح ف الكليه دى لازم نقول قدام الدكتور وااو انت رائع ونسقفلو وانا بحبك ومن وراه ان هوا مش عندو ضمير ومش بيشرح
مرة كنت بقول لمعيده عندنا كدا قالتلى كدا احنا هندخل ف غيبه ونميمه وحاجات وحشه
يعنى معنا كدا ان الدكاترة دول هيفضلوا يعملوا كدا ف كل الدفعات الجايه والله حرااااااااااااااام
بقا الى يقول الحق اليومين دول يبقى كدا والمصيبه ان فعلا لو قلت كدا علنا هروح ف ستين داهيه ومش هطلع م الكليه
انا عارفه ان ممكن مشاركتى دى تتحذف بس اهو ع الاقل اى حد يكون شافهها
اسفه ع الاطاله
ريري

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالأحد 17 أكتوبر 2010, 12:19 am

السلام عليكم
اخواتى فى الله
محدش بيصنع قدر حد

كله وسيله لتنفيذ قدر الله يعنى بيكون مكتوب انك تشيلى ماده فالدكتور يكون وسيله فقدلتنفذها وليس صانع القدر وكل مكان فيه الحلو والوحش

ولقد خلقنا الانسان فى كبد يعنى طول عمرنا هنقابل حاجات صعبه واختبارات من ربنا علينا تحملها والصبر عليها وقربك من ربنا هى الحاجه الوحيده ال هتهون عليكى لان هتحسسك بتفاهه الدنيا

برضه ال يقدر يغير حاجه للاحسن يكون افضل

وربنا يعنا ويرزقنا الصالح اجمعين
ورزقنا جنه النعيم
تحياتى وتقديرى
mshmsha

mshmsha

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالأحد 17 أكتوبر 2010, 3:07 am

الاستاذه زندى اللى بتكلم .اصل الايده فى الميه مش ذى الايده فى النار.
تعملى أيه فى دكتوره تخلى الدفعه كلها تعمل ماكت روضه بالغصب والماده مش عملى اصلا ولا اصلا
منشفش وشها فى المحاضره واللى اسمعه النهرده بتقول للدفعه الجديده اصلى كنت مش بحبهم
هيا تعرفنا مننين اصلا لا طترد بنت ياعينى علشان اعدلها فى الارض بتسمعلها المحاضره تعملها
محضر ده جزات اللى بتحضر وياسلام على اسلوب التعامل بتعها اصلا يعنى نقول سورى وما خفى كان
اعظم تعرفى انا دلؤت اقدر اقول كل دكتور باسمه وعيبه وبصراحه مش علشان خلصت لا .كتر الكبت
يلد الانفجار واينتظروا الانفجار...والاستاذه ريرى مينفعش انى اسيب الدنيا عيما ونقول ربنا
اللى عاوز كده ربنا مدينا عقل نفكر بيه.طبعا تعرفى الفرق بين الاتكال والتوكل
zandy

zandy

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالأحد 17 أكتوبر 2010, 3:36 am

الاخت مشمشة انا بجد مش عايزة ادخل ف أي جدال معاكي....لان كل إللي بتقوليه ده تنفيث غضب وانفعال ززيادة ماكنش ينفع يطلع لكل الناس دي كان كفاية جدااا إنك تشتكي لربك إللي فوق اي بشر واي مخلوق ...............زومش هقدر أرد علي مثل "اللي ايده ف الماية ده" علشان أنا أكييييييييييييد مش ف كلية أداب ولا تجارة لأني أكييييييييييييييييييييييييييييييييييييد ف نفس الكلية..... وبالنسبة للأخت "ريري" عندك حق بجد احنا لسة ياما هنقابل اختبارات وابتلاءات من رب العالمين دي ماتجيش حاجة جمبها........بارك الله فيكي بجد وربنا يهدينا كلنا ان شاء الله ويوفقنا جميـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعا[b]
دكتور خالد النجار

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالأحد 17 أكتوبر 2010, 6:21 am

ارجو ان تذكروا عني هذه الكلمة جيدا
ان التغيير قادم لامحالة في ذلك وان كل شيئ في طريقه الى ان يصبح سيئا آخر

وليعلم الذين ظلموا أي منقلب ينقلبون

تحياتي وتقديري
فراوله

فراوله

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالأحد 17 أكتوبر 2010, 5:44 pm

اخواتي الطالبات اطمئنوا مادامت الدنياوالكليه بشكل خاص يوجد بها الدكتور الفاضل خالد النجار لاخوف علينا فنحن في ايدي امينه ...........

همسه للاستاذ الدكتور خالد النجاربيض الله وجهك يوم تبيض وجوه وتسود وجوه,,,,,,,,,,,

هنيئا لنا بك ,,,,,الله لايحرمنا من وجودك ويعينك على عمل الخير وينور طريقك.......

اللهم يسرلك الخير اينما كان وبارك لك في اولادك وحياتك ,,,,,

كلمه اخيره..

::إذا حضر الماء بطل التيمم::

’’’’’’

beauty

beauty

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالإثنين 18 أكتوبر 2010, 12:44 am

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته يا بنات

بصراحه انا موافقه جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا على كلامكم ( كفايانا سلبيه بس ياريت نعمل حاجه تفيد اللى بعدينا )

تقريبا فعلا كلنا عندنا كبت و انفجر يا مشمشه بس اعزرينى انا مش موافقاكى بردوا على الامثال الشعبيه اللى بتقوليها

انا معاكى اننا نطالب بحقنا لكن باسلوب هادي و عاقل اكتر من كدا

اقتباس :
ان التغيير قادم لامحالة في ذلك وان كل شيئ في طريقه الى ان يصبح سيئا آخر

اتمنى من كل قلبى يا دكتور خالد ان كلمه ( سيئا ) تكون حضرتك تقصد بيها كلمه شيئا اخر

لكن لو كان الوضع هيبقى اسوء من كدا يبقى هنرفع الرايه قريبا او هنهتف بصوت واطى علشان محدش يسمع
ونقنع نفسنا اننا بناضل
farfora

farfora

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالإثنين 18 أكتوبر 2010, 3:16 am

السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
اولا فى البداية احب اشكر دكتور خالد على تكرمة بالرد على المشكلة دى واتمنى فعلا زى مابيوتى قالت ان يكون السىءعلى وشك الزوال من كليتنا
ثانيا احب اعلق على كلام مشمشة فعلا عندها حق فى كل كلمة قالتها هو يمكن يكون اسلوب الكلام جارح شوية بس هو بيعبر عن حقيقة وحقيقة مرة قوى كمان
على فكرة انا فى الفرقة الرابعة يعنى ماليش علاقة بالمشكلة بتاعة مشمشة بس عايزة اوجة كلامى لزاندى ولاى بنت تانية بتفكر فى نفس المشكلة بنفس تفكيرها نتخيل بس انى خلاص كام شهر وخلاص هبقى خريجة وقد اية الواحد فى منتهى السعادة انة قرب يخلص وكمان هيخفف حمل المصاريف عن اهلة واعتمد على نفسىواشتغل بشهادتى الى تعبت بيها وتيجى دكتورة بكل بساطة بجرة قلم توقع بنات هى عارفة من قرارة نفسها انهم مظلومين دا كمان منهم الاوائل يعنى بنات على اعلى مستوى فى المذاكرة وبذل الجهد والتعب تخيلى قد اية الاحساس الفظيع بالظلم المشكلة لو الواحد عارف انة قصر فى مذاكرة المادة وجة وقع فى الامتحان كان هيزعل اة بس عارف انة قصر لكن الواحد عارف هو تعب قد اية وانة مايستهلش الى جرالة
فعلا بيبقى احساس الظلم صعب جدا وربنا مايكتبة على حد وكمان احساس الاهل بعد تعبهم ومستنيين ان بنتهم تتخرج وتريحهم من هم المصاريف بردة بيبقة احساس اصعب
معلش انا عارفة انى طولت عليكوا بس كان لازم ارد لانى حاسة بيهم وربنا معانا كلنا وياريت مايكنش حد اتضايق من كلامى
والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
nanooo

nanooo

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالأربعاء 20 أكتوبر 2010, 11:25 pm

اولا احب اشكر دكتور خالد على مشاركته الرائعة اللى بجد بثت جوانا امل كبير فى التغيير للاحسن ان شاء الله
ثانيا انا معاكم والله فى كل كلمة قولتوها بس الكلام ده مش هايفيد بحاجة غير اننا نروح عن نفسنا الكبت الموجود جوانا وكمان عشان مش ينفع اننا نتكلم علنى لان روحنا فى ايد الدكاترة ولو اتكلمت هاشيل المادة وغيره والكلام الكتير اللى انتوا عارفينو والواحد بصراحه ماهيصدق يتخرج من الكلية عشان التعب النفسى اللى شافه فيها وغيرو كتيرمش نفسى وبس وان شاء الله ربنا مش هايضبع حق كل واحده اتظلمت ودرسلها دكاترة مش عندهم ضميراو مش بيراعوا ربنا م الاخر فى عملهم
تقبلوا مرورى

ريري

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالخميس 21 أكتوبر 2010, 2:16 am

اختى الفاضله مشمش بارك الله فيكى
اولا انا عمرى ما قصد ان نسيب الدنيا عايمه
والحمد لله عمرى ما تواكلت ونتيجه ده بتظهر فى مدى نجاحاتك فى الحياه

وانا لما رديت عليكى كان هدفى هو تخفيف ألمك ومشاركتك فى ما تعانى منه مش عشان اقولك سيبى حقك او تواكلى

وعلى كل حال انا سعيده جدا بمعرفتك

وفقكى الله للصالح
السلام عليكم

Jelan

Jelan

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالسبت 23 أكتوبر 2010, 8:50 pm

الكل شرييييييييك ف التغييييييييييير
سندريلا

سندريلا

نتائج الدور التانى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نتائج الدور التانى   نتائج الدور التانى Emptyالأحد 24 أكتوبر 2010, 11:41 pm

ياجماعة مش معقول كده النتيجة لحد دلوقتي ماظهرتش الواحد هيتجنن وكل مانتصل بالتليفون يفتحوا وبعدين يقفلوا أو يقولوا مش عارفيين هتظهر امتى اما هما مش عارفين هتظهر امتى مين اللي يعرف دا نتيجة الدور الأول بتاعة الدفعة كلها ماتأخرتش كده هما مش عارفيين ان النتيجة دي متوقف عليها حاجات كتير مش كافية الظلم اللي الواحد شافوا كمان يأخرولنا النتيجة زي مانكون احنا اللي عملنا كده في نفسنا وهما بيعقبونا
http://www.gogle.com

نتائج الدور التانى
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» نتيجة الدور التانى
» سواريهــــــــــــــــــات ..الجزء التانى
» الجزء التانى من قصه حلوه بس حزينه
» انفراد امتحان الترم التانى لجميع الكليات
» نتائج الفرق الأربعة معلنة حاليا على موقع الكلية