منتدى كلية رياض الأطفال
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى كلية رياض الأطفال

منتدى كلية رياض الأطفال جامعة القاهرة يرحب بكم

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

توضيح هام للجميع

راجية الجنة
Tears smile
beauty
yoya
القلب الطائر
mtm
Dreams Lover
باشا الزمان
я тебя люблю
RANIA EL BASHEER
Tota Batota
ايمان اشرف حسان
miss swan
لولي
هاجر
نوسة
دكتور خالد النجار
21 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
دكتور خالد النجار

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 1:46 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وبعد...

يعلم الله مقدار شعورى امس واليوم بالانكسار على حال الكلية وكم اجاهد لكي نصلح كثير من جيوب الفساد في الكلية ولكن
هذه ليست حرب وانما اختلاف في الرأي وفي ادارة الموقف او الازمة ان جاز التعبير وبالتالي اخبرك بأن موقف اليوم لم يكن سوى تعبير عن رفض الاستمرار والمشاركة في اسلوب التراخي تجاه القضايا الحيوية لمستقبل الكلية فقد هاجمنى امس واليوم الكثيرين لأنني اطالب باستعادة المبنى الذي سلب منا لكلية التربية النوعية بتآمر من عميد سايق ورفض العميد الحالى المطالبة به لانه يسعى دائما لرضا رئيس الجامعة ....المهم ان اسبابي في تقديم الاستقالة ليست خاصة بتلك التى يطالب بها الطالبات انا ملفاتي كلها استراتيجية لمستقبل الكلية وتطويرها وميكنتها وتحويلها الى نظام التعليم الالكترونى ومواكبة اكثر المستجدات العلمية على الساحة ويكفى ان اخبرك ان احد اهم اهدافي الاستراتيجية هي تغيير اسم الكلية لانه غيرعلمي ولا يوجد مقابل له في العالم ولا يمكن معادلته لأنني اسعى لأن يكون بالكلية برنامج مشترك مع احد الجامعات الامريكية وهذا مستحيل الان بسبب مسمى الكلية الذى هو مرحلة عمرية تعليمية وهذا ليس تخصص علمي والتخصص العلمي الدقيق هو التعليم في الطفولة المبكرة
لذلك ارجوكم انا لا اريد ان اكون سبب في مزيد من التوتر داخل الكلية ودكتورة ناهد ليس لها علاقة مباشرة بموقفي ....ارجو ان تتفهموا حساسية دورى في الكلية وتسعى لتهدئة الموقف وليس تصعيده

ما اريده بعيد تماما عن ذهن كل من يعملون في الكلية من درجة استاذ وحتى احدث معيدة في الكلية حيث انهم ليس بقدرتهم مجاراه هذا التطوير
اتمنى ان اكون اوضحت بعض من معاناتى وتالمى للعجز عن تفعيل تطويرحقيقي للكلية

ولا انسى ان اشكر جميع الطالبات على مواقفهم ومشاعرهم تجاهي

تحياتي وتقديري
نوسة

نوسة

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 1:56 am

والله والله والله انا يا دكتور خالد بعيط ايوة لان حضرتك من افضل دكاترة الكليه بجد خبر صعب اوى علينا بجد صعب جدا جدااااااااااااا Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
هاجر

هاجر

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 1:57 am

مش عارفه ارد اقول ايه لحضرتك

بس احنا عايزين حقنا لو الامور متصعدتش هيبقي ده الحل؟

وما صحه تحويل د محمد عطا و د هند امبابي للتحقيق

وحضرتك قدمت استقالتك من الكليه كلها ولا المناصب بس

عايزين نفهم وبناءا عليه نقرر

نحن من نقرر ولا يحرضنا احد علي فعل شئ

شكرا لحضرتك
لولي

لولي

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 2:10 am

بجد يا دكتور خالد احنا مش عايزين ان احنا نتخلص من عنصر واحد ف الكليه لسبب واحد احنا عايزين نتخلص من كل حد مش عايز يردلنا حقوقنا احنا مش بنطالب بحاجات كتيره او حاجه زياده احنا بنطالب باقل حقوق لينا و مفيش واحده فينا هتعترض ع حاجه من مجرد ان انها سمعت من حد لان احنا عايشين الواقع الاليم و خلاص عايزين نغيره و طالما حضرتك معانا احنا مؤيدين حضرتك و مع حضرتك لاخر المشوار
و كمان احنا عايزين نعرف اجابه لاسئله هاجر لاني فعلا مش عارفه اجابتها و عايزين الاجابه من مصدر موثوق
miss swan

miss swan

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 2:20 am

طيب يا دكتور خالد حتحقق أهدافك اللي من ضمنها ضم المبنى اللي في تربية نوعية وتغيير اسم الكلية وتطويرها ازاي لما حضرتك تقدم استقالتك؟؟...أنا مش فاهمة حاجة...
ايمان اشرف حسان

ايمان اشرف حسان

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 2:22 am

يا دكتور خالد احنا تعبنا بمجرد اننا سمعنا ان حضرتك قدمت الاستقاله صعب جداااااااااااااااااااا ان الامور تتحول بدل من خروج د ناهد من الكليه وتبدا الكليه في الاذدهار ان تخرج حضرتك ويحدث تغير مفاجئ بهذه الطريقه للاحداث لم نكن نتصور ان الشر منتشر في الكليه بهذه الطريقه ولكن نحن عند قيامنا بالانقلاب ليس لمجرد انه تم تهدئتنا فقط علشان العمليه الدراسيه تستمر فقط بل لمجرد تفكيرهم فقط اننا سوف نهدأ وناخذ موقف حضرتك بالترحيب واانا دائما نحن المخطئون.
نحن الافضل بوجود حضرتك ود هند ود محمد معنا ولن نهدئ حتي ترجع حقوقنا وحقوق حضراتكم لكم
ونظرا لظهور هذه الاحداث فهذا يدل علي قوه موقفنا لانها الثوره المضاده للحقيقه.
Tota Batota

Tota Batota

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 2:25 am

لما حضرتك تنسحب فى اقوى مواجهه
و احنا نبقي فى وسط الريح
واذا كنت حضرتك بطالب بالصح يبقى اللى ينسحب الغلط مش حضرتك
واذا كان تطورنا شئ طبيعى و صح
و اذا كنت حضرتك هُجمت وانت بطالب بحق الكلية فاذا كان حد المفروض يدفع تمن ده
احنا مش حضرتك
انا بجد مش عارفة اقول ايه انا مصدومة
ولانى عارفة ان حضرتك بتسمع لأرائنا
فانا رأيى سحب الاستقالة
واذا كان فى حد لازم يقدم استقالته هو من يعطل تطور الكلية واستعادة حقوقها
مش اللى بيحاول يجيبها
ويارب يكون لرأيى عند حضرتك استجابة زى ما عودتنا

عدل سابقا من قبل Tota Batota في الجمعة 18 مارس 2011, 2:49 am عدل 1 مرات
لولي

لولي

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 2:29 am

كلام مظبوط يا امان و و الله يا دكتور اول ما سمعت الخبر دا انا قولت ان الكليه مابقتش كلية خلاص لما حضرتك و اللي زي حضرتك و الدكتور محمد و دكتوره هند يحصل معاهم كده يبقي مين بقي اللي يبقي ف الكلية و ارجوك يا دكتور احنا استحاله نتخلي عن حضراتكوا و لا عن حقوقنا ساعدنا ان احنا اللي نغير للاحسن
RANIA EL BASHEER

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 2:38 am

من راااااابع المستحيلات ان حضرتك تقدم استقالتك .. يا دكتور حضرتك اللي رجعت من بره ورجعت للكلية دي .. الطبيعي ان حضرتك تروح مكان احسن من كده .. لكن حضرتك اصريت ترجع الكلية .. يا دكتور دلوقتي بقى لااااازم بقى بالاسماء يظهر اللي خايف على الكلية واللي عاوز يسرق وينهب ويحط في كرشه من الكلية .. يا دكتور حضرتك هترجع وهتعمل كل اللي انت عاوزه لان ببساطة هتلاقي الدنيا كلها وراااااااااك .. دا غير ان حضرتك الصح والصح دلوقتي هو الاقوى مهما حصل .. ارجووووووووك يا دكتور عشان خاطر الدفعات اللي هتدمر بجد حرااااااااااااااام ارجوك تترااااااااجع .. ومع ذلك انشالله يوم الاحد هيبقى يوم الغضب فعلااااااااا .. وكل واحد هينكشف بقى كفاااااية

وانا بقول باعلى صوتي كل رؤوس الفساد في الكلية هيتعاملوا بعدم احترام من هنا ورايح .. وقدام الناس كلها .. لانهم مايستهلوووووش
هاجر

هاجر

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 2:40 am

دكتورنا العزيز اين انت نريد من سيادتكم الرد علينا

رجاءاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
RANIA EL BASHEER

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 2:44 am

دكتور خالد ارجوك انا بتصل بحضرتك .. بعد اذن حضرتك لازم ترد .. ماينفعش كده .. حضرتك ماعودتناش على اخذ القرار من غير مناقشة .. القرار دا بالذااااااات لازم مناقشة .. احنا بجد مش قادرين نستوعب ولا نستحمل لغاية الاحد .. بس اقسم بالله العظيم هنطربأ الكلية على الفاسدين كلهم .. وعلى رأسهم ناااااااااااااهد وكل اللي معاها واللي موافقها
Tota Batota

Tota Batota

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 2:52 am

رغم انى رجعت من الشغل مش نمت و مرهقه جدااااااااااااا بس بجد
هعتصم قدام الكمبيوتر لحد ما اعرف رد دكتور خالد
لازم يرد احنا بجد هنموت من القرار ده
я тебя люблю

я тебя люблю

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 2:53 am

بإذن الله تعالى سوف ينصرك الله يا دكتور و لن تستقيل من حياتك ومنصبك العلمي حتى لو تقدمت ب 100 استقالة
ولك مني التحية والاحترام ..
لولي

لولي

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 2:55 am

يا دكتور خالد ارجوك احنا محتاجين حضرتك بجد و استحاله نقبل باي حاجه غير ما حضرتك ترجع احنا لازم كلنا نواجه مش ننسحب لازم نواجه و باعلي صوت لان احنا الصح لو كان كل واحد صح انسحب يبقي كان لسه النظام الفاسد ف مصر زي ماهوا يجد يا دكتور احنا عايزين نغير للاحسن دم اللي ماتوا ف التحرير عشان التغيير مش عايزينوا يروح هدر و لا اللي ف المستشفيات لحد دلوقتي و اللي دفعوا من اجسامهم و صحتهم و و دمهم عشان التغيير يبقي احنا لازم نصر ع التغيير انا اعرف واحد لسه ف المستشفي كان ف التحرير مصاب برصاصتين الاولي ف الصدر و التانيه ف المخ و عنده شلل نصفي و علطول ف غيبوبه انا كل ما استسلم افر فيه و اقول دمه اللي راح عشان التغيير من هضيعه و لازم نقاوم و ع فكره الشاب ده بيشتغل مبرمج و مستواه عالي جدا يعين مش فارقه معاها بس هو اصر ع الحق لحد ما انتصؤ احنا كامن لازم نصر ع الحق لحد ما ننتصر و حضرتك هتكون معانا و قائدنا و كمان دكتور محمد و دكتوره هند
باشا الزمان

باشا الزمان

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 2:59 am

دكتور خالد انا مراعيين مدي اهتمامك بالكلية وبالتقدم وبينا احنا شخصيا وبالتعليم
لكن نسمح للفساد انه يفرض سيطرته علينا وعلى الكلية مستحيييل مستحييييييييل
ومش هنسكت مش هنسكت والله ما هنسكت
RANIA EL BASHEER

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 3:04 am

انشالله يوم الاحد .. يوم الغضب .. كلنا هنتجمع لرد الاعتبار للدكاترة الشرفاء
دكتور خالد
دكتورة هند امبابي
دكتور محمد عطا

دي دعوة لكل البنات .. وكل المعيدات الشرفاء .. وكل الدكاترة الشرفاء فقط

المعاد انشالله الساعة 9 الصبح .. في كلية رياض الاطفال .. اللي انشالله هتبقى احسن من الاول وهيرجع حقها وحق الناس اللي اتظلمت فيها قريب جداااااا

اما بقى الرؤوس الفاسدة اللي على رأسها ناهد اقسم بالله هتاخد جزائها هي وامثالها
miss swan

miss swan

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 3:05 am

طيب يا دكتور خالد بعد اذنك قبل ما تاخد قرار كبير زي ده ممكن يأثر على الكل ....استخير ربنا ...واحنا راضيين بحكم ربنا...
دكتور خالد النجار

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 3:11 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وبعد....
اريد توضيح محدد وهو ان دكتورة هند ودكتور محمد ليس صحيح تحويلهم للتحقيق هذا ليس صحيح مطلقا

كما انه ليس صحيحا مما يقال ان دكتورة ناهد وراء احداث اليوم فهى لم تكن موجودة ولم تحضر اجتماع اعضاء هيئة التدريس لذلك ارجو من الجميع تفهم موقفي وهو مجرد خلاف ادارى حول مهام ومتطلبات تطوير قطاع الدراسات العليا بالكلية وليس له علاقة ايضا بمطالبكم الذي عقد الاجتماع اليوم بشأنها وعليكم سؤال العميد يوم الاحد عن مجمل ما تم الاتفاق عليه وما اسفر عنه الاجتماع ارجوكم تمسكوا بمطالبكم وانا معكم فيها والتي ليس لها علاقة بشخصي او باحداث اليوم

كما اريد توضيح ان استقالتي ليست من الكلية وانما فقط من عملى الاداري كوكيل للكلية للدراسات العليا وانا موجود في الكلية كاستاذ يتنفس برئة طلابه في المحاضرات والسيمنارات بالكلية

تذكروا فقط اننا يجب الحفاظ على كليتنا من الفتن ولا تجعلونى سببا في اثارة الفوضى والهجوم على الزملاء في الكلية

تحياتي وتقديري
Tota Batota

Tota Batota

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 3:21 am

بس احنا متمسكين بحضرتك كوكيل للكلية للدراسات العليا
واظن ده حقنا
وخصوصا لو حضرتك بطالب بالتطوير اللى بنتمناه من ايام ما كنا طالبات فى البكالوريوس وارجو من حضرتك الاستجابة لنا
Dreams Lover

Dreams Lover

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 3:32 am

لا لالالالالالالالالالالالالالالا بجد ده حرام حضرتك ما ينفعش تستقيل الى يستقيل الى ضد التغيير انت افضل واحد فى الكلية
و لا اريد من حضرتك الانسحاب لان حضرتك عوتنا على المواجهة لاخر نقطة فى دمائنا و انا اقدر مدى الضغط الذى تتعرضله و لكن اريد ان اخبرك و اضم صوتى لاصوات زملائى احنا جميعا كلنا ورائك فى كل ما ستقوله و لن نسمح لاي احد ان يتعدى عليك بحجر الراى ابدا
وكل هذا لان حضرتك كسبت ثقة جميع طلاب الكلية و هذا شئ ليس بهين و لو وضعت حضرتك فى كافة و باقى طاقم الكلية المضاد للتغير فى كافة فسوف نختارك بلا شك
ولا تقلق حضرتك من اننا نظن انك سبب توتر فى الكلية لان هذا لا يجوز ان نستوعبة حقا فنحن نعلم من السئ و من الافضل دائما
و تاكد حضرتك انك فوق اى اتهام او شائبةفانك اقرب شخص الى مستوى الكمال
ورجاء اخير لحضرتك اسحب استقالتك ولا تنسحب الان حتى من المنصب الادارى لان هذا المنصب سوف يجعلك قريب من سياسة التطور فى الكلية و رفع شانها عاليا و يجعل لديك بعض الصلاحيات للتغيير
mtm

mtm

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 3:33 am

حد يقول ان الكلام ده مش حقيقي علشان لو فعلا حقيقي يبقي احنا خلاص مش هنتعلم حاجة تاني في الكليه ولا هيكون في تطور ولا اي حلم هيتحقق من احلامنا للكلية
ايمان اشرف حسان

ايمان اشرف حسان

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 3:39 am

يا دكتور رغم اننا واثقين في قرار حضرتك في كل حاجه بس ككلمه استقاله سمعناها من حضرتك صعبه جدااا اننا نصدق الكلمه دي
واحنا اكيد مش هننسي مطالبا ومش هنسكت ولازم نعرف اخر تهدئه للعميد لينا ايه للاسف احنا اتعلمنا .
واتعلمنا كمان ان الحق عمره ما بيضيع
القلب الطائر

القلب الطائر

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 3:59 am

دكتور خالد مانحمله لك من تقدير واحترام وحب يجعلنا مصدومين جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا بهذا القرار دكتور ارجوك ماتسيبناش دكتور ارجوك خليك معنا انا بجد مش عارفة اقول اية
yoya

yoya

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 4:54 am

" إذا تركتوها أنتم أيها الشرفاء فمن لنا و لها ؟؟؟ "

Sad Sad Sad Sad
beauty

beauty

توضيح هام للجميع Empty
مُساهمةموضوع: رد: توضيح هام للجميع   توضيح هام للجميع Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 4:59 am

اقتباس :
الا هوا مين اللى المفروض يمشى دكتور خالد ولا دكتوره ناهد و دكتور جمال

الايه اتعكست ولا ايه

معلش يا دكتور خالد انا مش معاك ابدا فى الاستقاله .. استقاله ايه بس دلوقتى ؟

احنا عايزين نبنيها ايدينا فى ايدين بعض ؟ مش نتخلى عنها فى اول الطريق

الرد ده ردى فى احدى الموضوعات فى المنتدى و هكمل عليه هنا

ـــــــــــــــــــــــ

دكتور خالد .. كلنا عارفين ان من اول ما حضرتك مسكت منصبك الادارى و الدراسات العليا كان بيحصل فيها قرارات سريعه و مساعدات قمه فى الروعه من حضرتك

ف حرام علينا اننا نرجع تانى لورا .. احنا بنتقدم

و احنا شايفين ان وجودك فى المنصب ده احسن لينا .. ف متبخلش علينا بيه

و ياريت تكمل طريق تطوير الدراسات العليا و متيأسش بالسهوله ديه

احنا لسه فى اول الطريق يا دكتور .. ولسه معملناش حاجه

توضيح هام للجميع
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» حملة هطالب بحقي بكل احترام (دعوة للجميع)
» دعوة للجميع لحضور ورشة عمل للتعرف على نظام الساعات المعتمدة
» قصة مفيده موووووووت للجميع
» اهداء من فراوله للجميع...........
» تهنئة من القلب بالنجاح للجميع