منتدى كلية رياض الأطفال
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى كلية رياض الأطفال

منتدى كلية رياض الأطفال جامعة القاهرة يرحب بكم

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

أجمل محاضرات واسوأ محاضرات

JANNAT
لمار
امونة
هاله علاء الدين محمد
Tota Batota
esaa
سويرة
إيناس عبد الحميد (نوسة)
Hanan
ولاء شعبان
حقل البراعم
mayada2010
ايمان اشرف حسان
ايمان سلطان
سمسمه المنتدى
Nagmat Alsamaa
amooooola
tweety
القلب الطائر
baby comm.
homa
لولا الاموره
عزة
emaaa
ميرو
رحاب عباس
عروسة البحار
meme_mhd
nesmty
miss swan
فراوله
دكتور خالد النجار
36 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
دكتور خالد النجار

أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Empty
مُساهمةموضوع: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالثلاثاء 23 مارس 2010, 6:58 am

طالباتي الأعزاء من طالبات الكلية ومن الخريجات

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وبعد...
في عقل ووجدان كل منا ذكريات بعضها جميلة وبعضها سيئة واذا حاولنا ان نبحث في الذاكرة عن تلك اللحظات الجميلة وتلك اللحظات السيئة في المحاضرات فما هي أجمل المحاضرات التي تمنيني ان لا تنتهي وما هي اسوأ المحاضرات التي وضعت نقاطا سوداء في ذاكرتك وربما في حياتك؟

تحياتي وتقديري
دكتور خالد النجار

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالثلاثاء 23 مارس 2010, 7:13 am

طالباتي الاعزاء

رأيت أن ابدأ بنفسي
فأجمل محاضرة في حياتي كانت تلك التي دعاني لها العزيز والغالي الراحل الدكتور أنسي قاسم حيث وجه لي دعوة بالقاء محاضرة في المادة التي كان يقوم بتدريسها في سيكولوجية التعلم وقد جمعتنا تلك المحاضرة وتشاركنا فيها بفكرنا وثقافتنا وخبراتنا وأشعر انها أجمل ذكري لمحاضرة شاركت فيها بصفتي معلم وأيضا بصفتي متعلم ....رحمة الله وأسكنه فسيح جناته ففضله غمرني طول حياتي وسيدوم مادامت الحياة....

أما اسوأ محاضرة فكانت لدكتور علي بدران وكان صوته جهورا عاليا مجسما يحدث رنينا وطنينا وصداعا ليس له مثيل حتى أنني من قوة صوته وحجرته الصحراوية لم أكن اسمع حرفا واحدا منه وكنت اتعمد اخراج رأسي من النافذة التي اتعمد الجلوس جوارها لعلها تخفف من التعذيب الذي كنا نتعرض له....

ذكريات.....

تحياتي وتقديري
فراوله

فراوله

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالثلاثاء 23 مارس 2010, 6:06 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

اشكرك جدا الاستاذ الفاضل الدكتور خالد على تفجير الذكريات

احب جدا الذكريات

وبالنسبه لي لا انسى ابدا محاضرة الدكتور الفاضل رحمه الله واسكنه فسيح جناته في الفرقه الثالثه كانت اربع ساعات ولم نحس بالملل كان يتنقل

كالفراشه يعرض المحاضره على الداتا شو كانت المحاضره عن الارتباط الشرطي الله ما اجمل كلماته عندما يضع يده على رأسه الخالي من الشعر ويقول اللمسه الحانيه مهمه لطفل كلماته منقوشه في قلوبنا لن انسى ذلك الموقف عندم فتحت كاميرة الموبايل وهممت بالتصوير واذا به كالصاروخ يقول لي بتعملي ايه قلت اسجل المحاضره لكي يكون لدي ارتباطا شرطيا جلس يضحك ويقول ماشي..... لااصدق انك رحلت فروحك الطاهره معنا رحمك الله رحمة واسعه ...

اسؤ المحاضرات

لاحدى الدكتورات هداها الله لانستفيد شيئا بمجرد دخولها القاعه ريحتكوا معفنه يامعفنين ايه القرف دا سبحان الله كأنها ليست بشر....

يكون هناك بالخارج ازعاج تترك المحاضره وتذهب للتتشاكل معهن لاتحرص على اصال المعلومه بقدر حرصها على الصراخ بلافائده .....

همسه ,,,,, الجميل ينقش حبه في القلوب والسئ تشمئز منه النفس ,,,,,

ذهبت السنين ولم تبقى سوى الذكرى الطيبه فرائحتها عبقه تعطر المكان

................
miss swan

miss swan

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالأربعاء 24 مارس 2010, 9:04 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مع أني طالبة جديدة في الكلية,, وليست لدي الخبرة الكافية بأساليب تدريس الأساتذة والدكاترة.. إلا أن لي انطباعات أخزّنها في عقلي بعد كل محاضرة ..
أجمل محاضرة..
هي محاضرة استطاع المحاضر فيها أن يفتح عقولنا بالمفتاح الذي يريده هو..وقد نجح..وكأنه يختار عباراته التي تشد انتباهنا اليه بدقة متناهية..يجديد التعبير..وقد خيل الي أنه يفقه في كل شيء..يعرف كل شيء..ولم أتمنّ يوما أن تطول ساعات المحاضرة مثل ذلك اليوم,, وكأننا في عالم آخر بعيدا عن المشاكل.. والهموم والإرهاق..وكل شيء...
مممممممممم..لا أدري بماذا أكمل... ربما يعجز عقلي عن اختيار الكلمات المناسبة.. لكن يكفيني هذا الإنطباع الجميل..
أسوأ محاضرة.. Evil or Very Mad
هي محاضرة..لا أجد كلمة مناسبة لها سوى أنها فعلا سيئة..لا أستفيد منها شيئا ..بل إنني أخسر وقتي وطاقتي بمجرد حضوري...لكني أكسب شيئا واحدا ألا وهو..درجة الحضور..التي يؤنبني ضميري كلما تركتها..وما فائدة الحضور إذا غاب الوعي... حتى انني أكاد أفقد صوابي من كثرة الملل والضجر..ولا أجد سوى قلمي الذي يرسم خطوطا بطيئة متعرجة..تذوب وتتحول إلى أشكال غريبة تأخذ عقلي بعيدا حتى نهاية المحاضرة..
دمتم بخير...
nesmty

nesmty

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالخميس 25 مارس 2010, 3:48 am

السلام عليكم الفكرة تحفة وغاية فى الجمال : وكاننا كنا بنستناها بجد علشان نقووووووووووووول
من اجمل المحاضرات : محاضرة دكتور خالد النجار لما كنت فى سنة اولى عمرى ما شوفت بصراحة دكتور بيشد الطالبات وانا اولهم بكلامه مثل دكتور خالد فهو يشعرنا ان لنا حق التعلم والتجربه واننا اناس لنا ان نخطأ فشكرا لك دكتورى العظيم يمكن الدكتور ميبقاش عارفنا ولا احنا على تواصل مباشر مع حضرته لكن اول لما بنشوفه بس معدى امامنا بنفتكر اجمل محاضرة وبندعيله بالخير ومستنينه فى سنه 4 انشاء الله

واجمل المحاضرات السنه دى 2 هى : محاضرة دكتور محمد عطا ربنا يجازيه عنا خيرا فهو ذو فكر متطور وعقليه مفكرة تجذب الجميع ايضا شكرا لك دكتورى العظيم لاهتمامك بنا

اما عن المحاضرات السيئة انا لا انسى محاضرة النمو النفسى فى سنة اولى ما اسوأها من محاضرة لا احب ابدا تذكرها هى ومحاضرة التربية البدنيه ايضا فى سنة اولى
اسفه على الاطاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااله بس بجد دى فرصه حلوه للتعبير
meme_mhd

meme_mhd

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالخميس 25 مارس 2010, 4:18 am

اجمل محاضرة بالنسبة لي هي محاضرتك يا دكتور خالد أنا عمتا بحب علم النفس اوى و من رأيي ان هو دة المادة الي المفروض نتعلمها كلنا في اي مرحلة تعليمية و هي اساس لتمهيد الانسان لحياتة و ازاي يعرف يتعامل مع نفسة قبل ما يتعامل مع غيرة انا بحب محاضرة حضرتك عشان بتقول فيها حاجات جميلة اوى و كمان مهمة في حياتنا و كمان حضرتك بتوصلها بطريقة مضحكة شوية و بنبقي فايقين
انما المحاضرة الي بتسببلي خوف شوية هي محاضرة دكتورة منال مع اني بحبها جداااااا بس دة لأني انطردت منها قبل كدة بصراحةو دة سبب خوفي من اني اتكلم بس انا بحترم دكتورة منال جدا لأنها ماشية علي نظام تدريس جميل و مناسب لينا كلنا و كمان شرحها حلو اوى
انما المحاضرات الي مش بحبها مش محاضرة واحدة بس دول 3 و بصراحة مش بستفيد منهم بأي حاجة و في محاضرة منهم الدكتورة بتعد نص ساعة تتكلم كلام احنا مش هاممنا اننا نعرفة و مش مفروض علينا اننا نعرفة يعني فاكتر حاجة بأتمنها في وقت المحاضرة دى ان ربنا يعديها علي خير مش اكتر
و المحاضرة التانية الدكتورة بتتكلم و صوتها ماشاء الله عالي اوى و كمان بحس انها بتشرح كلام هي ذات نفسها مش فاهماة
المحاضرة التالتة هي اكثر المحاضرات مضيعة للوقت بنروح عشان الغياب بس و كمان الدكتورة صوتها مش عالي و بس لا دة رفيع كمان و المحاضرة مملة و بحس انها خايفة تضحك !!!!!!
عارفة اني اتكلمت كلام كتير و أرجو ان صراحتي ما تتضايقشي حد مافيش فرق بين صغير و كبير الا في العلم و التفكير
اكيد في احترام بس مش لازم يكون في نفاق
عروسة البحار

عروسة البحار

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالخميس 25 مارس 2010, 5:18 am

السلام عليكم
بالنسبة للفترة الصغيرة اللى قضيتها مع الدكاترة فى الكلية اتكون عندى انطباع و هو ان نسبة المحاضرات اللى حسيت فيها بجد بالمتعة و المحاضرات اللى حسيت فيها بالملل و الضيق كانت نسبة التلت و التلتين
اما اكتر محاضرة حسيت فيها بمتعة العلم بجد لحد الان هى محاضرة د . خالد و يليها محاضرة د . منال و ده لانى فى المحاضرتين بكون اتعلمت حاجة جديدة و ممتعة و اكتر حاجة بحبها فى محاضرة د . خالد ان كل ما فى بيمس عقلى و قلبى اوى و بيعرفنى حاجات جديدة عن نفسى او بحس انى باكتشفها من جديد

و للاسفت اكتر محاضرة باستعوض ربنا فى الوقت اللى ضاع فيها هى محاضرة منهج الانشطة . للاسف ...

و شكرا يا د . خالد على حاجة حضرتك الوحيد اللى ادتهلنا و فرصة اعطاء الراى ...
رحاب عباس

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالجمعة 26 مارس 2010, 1:35 am

السلام عليكم
انا خريجة الكلية طبعا هتكلم على الفترة اللى كنت موجودة فيهاوبردو مش كل الدكاترة اللى كانو موجودين ايامى درسولى يعنى مثلا دفعتى كان حظها سيئ لم يدرس لها د/انسى رحمة اللة عليةفى اى فرقة دراسية رغم انة كان موجود بالكلية على العموم احسن محاضرات حياتى كانت محاضرات د/خالد سواء فى البكالوريوس او الدبلومة لكنى استمتعت اكثر نعم استمتعت كانت المحاضرة متعة لنا جميعا فى الدبلومةلانة لم تكن هناك قيود مثل ايام البكالوريوس واسوأ محاضرة كانت محاضرة دكتور بحضر لة مش عشان الغياب لا عشان هو عارفنى وكان هو مش فاهم حاجة من اللى بيقولة واحنا اصلا مش سامعينة احنا بنرغى وناكل ونرسم وننام بس انا كنت بكتب اللوغريتمات اللى بيقولهاوبحفظها زى ما هى عشان دى هى اللى بينجح اللى بيكتبها فى الامتحان عشان كدة بردو انا كنت بحضر واسفة على الاطالة
ميرو

ميرو

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالسبت 27 مارس 2010, 5:16 am

انا بالنسبالة كانت اجمل محاضرات محاضرة دكتور منال كانت بتعاملنا زى بناتها بالضبط و تقولنا نظافة المدرج من نظافتكم و كمان احلى محاضرات هة محاضرات دكتور خالد و الشعر الى كان بيقولهلنا و محاضرتة كانت بتعرفنناا حاجات عن شخصيتنا
اما بقى اسوا محاضرات فهى محاضرات دكتور بتحب التهليل و المدح و كانت تدخل مش بتشرح حاجة و مرة بنت زميلتنا سالتها سؤال قالتهاها مش فاهمة الجزء دة لية و لية بقى تقلها كدة و المهم انها قرءتلها من الكتاب بدون اى شرح و دة بالنسبة ليها كدة شوحت الجزءية دى
و كمان من الحاضرات الى كنت بحبها محاضرات دكتور محمد و الحاجات الفانى الى كان بيعرضهلنا و انة بيخلينا نشاركة فى المحاضرة و كمان محاضرات دكتور احمد كانت ممتعة
emaaa

emaaa

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالجمعة 02 أبريل 2010, 4:20 am

السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
شكرا بجد لحضرتك لانك مهتم بينا وعايز تعرف رأينا
انا شايفة ان فية محاضرات كتير بتبقى ممتعة جدا
بس كل سنة بيكون في محاضرات في منتهى الروعة
في سنة اولى كانت محاضرة التشريعات دكتورة هناء من امتع المحاضرات
في سنة تانية كانت محاضرات علم نفس اللغة دكتور خالد احسن محاضرة
في سنة تالتة كانت محاضرة دكتور محمد عطا ومحاضرة دكتورة سهير من امتع المحاضرات اللى استمتعت بيهم

اما بقى المحاضرات المملة فكانت محاضرة مفاهيم اجتماعية اكتر محاضرة مملة ومبنستفدش منها اى حاجة
اسفة على الاطالة
عزة

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالإثنين 05 أبريل 2010, 6:05 pm

[b]بعد اذن حضراتكم أنا هنقل مشاعري بالنسبة لأفضل سكشن وقت ما كنت طالبة بالكلية
كان سكشن لمادة د أنسي رحمه الله علم نفس التعلم وكانت بتديه لينا أ / نهي -وبعدين اخر سكشن لسبب ما اعطته لنا أ . حسناء
عمري ما كانت لدي الجرأة اني أقوم اسأل كنت اخجل وينتابني مخاوف وافكار ان الكل هيسخر مني
كنت عايزة اسال في المادة عدة اسئلة وخلاص اخر سكشن رفعت نصف صباع كدة وانا خايفة مخدتش بالها أ حسناء رفعت تاين وبعدين بطلت - بس هي قربت وبصت في عيني وجهي ازداد احمرار وسالت وهي جاوبت رفعت ايدي تاني وقلتلها معلش اخر سؤال ضحكت وقالت لي بترفعي ايدك وكانك بتعملي حاجة غلط ووشك بيحمر .........
بس حبتها من اللحظة دي قويييييييييييييييييي كانت أول مرة تديني حاجة - احتوتني قويييييييييييي وكانت فهماني وكنت بجلس علي السلم اللي قدام مكتبها علشان ابص عليها لغاية ما الظروف ساعدتيني اقرب منها وتاخدني في حضنها واعيط كمان دون خوف أو قلق هي اول من ساعدني علي الوقوف والثبات واحداث اتزان لشخصيتي وحاجات كتيييييييييييييييييييرة
غير حنانها وصدقها هي انقي ملاك
انا احيانا بقلها ياماما
بحبك ياماما حسناء عزة
لولا الاموره

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالخميس 22 أبريل 2010, 1:07 am

من اروع الحاضرات والتى انتظرها وكانها عيدا هى محلضره دكتور خالد جزاه الله كل خيرا
homa

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالخميس 22 أبريل 2010, 1:56 am

االسلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
بالنسبة لى كانت أفضل المحاضرات محاضرات د/ محمو غلاب فقد كانت محاضراتة شيقة جداً وكنا نستمتع بها كثيراً كما كان من أفضل الناس علماً و خلقاً وكم أتمنى أن أدرس معة أيضاً كطالبة دراسات عليا بالإضافة لمحاضرات الرائع رحمة الله د/ محمود الزيادى
أما أسوأ المحاضرات أفضل عدم ذكرها لعدم الإحراج
baby comm.

baby comm.

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالإثنين 26 أبريل 2010, 4:08 am

اسمحولى ان اشترك معكم فى التعبيرعن اجمل واسوأ محاضرة
اما عن الاجمل فكانت اجمل محاضر هى التى كان الدكتور سامى عبدالعزيز استاذ العلاقات العامة والاعلان بكلية الاعلام فكانت محاضراته لنا تتسم دائما بالتفاعل بينه وبين الطلاب فلا انسى عند دخوله يغلق باب المدرج ويخلع عنه الجاكت حتى يتحرك بحرية ويقوم بالحديث وهو يمر بين الطلاب فى المدرج ويتحدث لنا ومعنا فكنا نستمتع بها فعلا
اما الاسوأ فالاستاذ فى الكلية كان يدخل ويقرأ وخلاص ولا يهمه من يستمع ومن لا يستمع ولا من يفهم فقد كنا نتحدث وكل واحد منا فى شأن ولا نفهم ولا نستوعب شئ والحقيقية ان عامل السن كان فى غير صالحة لانه ما شاء الله قد تجاوز السبعين
كل الشكر لكم
القلب الطائر

القلب الطائر

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالأربعاء 12 مايو 2010, 2:27 am

طبعا اجمل محاضرة فى حياتى هما اتنين لحد دلوقتى محاضرة دكتور خالد فى سنة اولى كنت بعشقها بجد ومحاضرة دكتورة هند السنة دى بشعر براحة وانا فى المحاضرة بفهم بحس انها زى اختى الكبيرة بصراحة جزاها الله كل خير
tweety

tweety

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالسبت 15 مايو 2010, 1:55 am

بالنسبة لأجمل محاضرة فهي مش محاضرة واحدة
هما 3 محاضرات لغاية دلوقتي
محاضرة د.خالد ----> سنة أولى
محاضرة د.هند امبابي و د.محمد عطا ----> سنة تانية
ومن الدكاترة اللي بحبهم جدا د.نهى الزيات طيبة جدا جدا هي و د.هند
أما أسوأ المحاضرات
فهي المحاضرات اللي بنحضرها بس عشان الغياب
لأن احنا مبنفهمش فيها حاجة أصلا وهي برضه أكتر من محاضرة
amooooola

amooooola

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالسبت 15 مايو 2010, 4:15 am

اشكرك جدا يااستاذى على هذه الفكره الجميله نعم كنت انتظر هذا الاستفتاء منذ ان دخلت هذه الكليه فهناك ماعكر صفونا وهناك من ساظل ادعوا له ولن امل من الدعاء له حتى الموتالمحاضرات المحببه التى تركت لي زكرى رائعه1)محاضره د هناء على كريم كانت في القانون في السنه الاولى في الكليه
2)محاضره د شحاته علم نفس اللعب ايضافي السنه الاولى
3)محاضره د انسي رحمه الله كانت من امتع المحاضرات

جزاهم الله خيرا عنى خير الجزاء وجعلهم ممن يتركون علما نافعا لغيرهم وجعله الله في ميزان حسناتهم
اما المحاضرات التى تركت ليذكرى سيئه
1)محاضره تربيه بدنيه في سنه اولى وتانيه كانت من اسوء المحاضرات على الاطلاق
2)محاضره مفاهيم اجتماعيه في سنه تالت هكنت اشعر فيها انى بمسرح هزلى ولم اشعر انى في ساحه علم
3)محاضره معلمه الروضه واداره في سنه رابعه......لا تعليق
ولا استطيع ان ادعوا لهم الا بقول هداهم الله
Nagmat Alsamaa

Nagmat Alsamaa

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالسبت 15 مايو 2010, 7:32 am

الموضوع جميل جدا

وبجد افضل المحاضرات بالنسبه لى الماضرات التى يقوم فيها المحاضر بالشرح واحقق فيها الاستفاده

ومن ظمن هذه المحاضرات محاضره د/هند _د/خالد _ د/محمد _ د/نهى

لان الدكتور بيكون حاسس انه مش محاضر واحنا طلبه بل يشعر انه اخ لنا فيعطى بلا حساب

ومن اسوء المحاضرات هى الماضرات التى لم احقق فيها اى استفاده وذى ما دخلتها خرجت منها

( من علمنى حرفا سرت له عبدا )

انا نفسى اشكر اوى د/هند على مجهودها الرائع وبجد لم ارى من قبل من يوصل لى المعلومه بهذيه الطريقه والاسلوب الممتع فى حدثها الذى يجعلنا لانشعر بالملل .

بحبك فى الله (د/هند)

I love you I love you I love you Embarassed Embarassed
سمسمه المنتدى

سمسمه المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالثلاثاء 18 مايو 2010, 12:24 am

من اجمل المحاضرات:
محاضرة علم نفس اللعب د/خالد
محاضرةعلم نفس اللغة د/هند
محاضرة تكنولوجيا التعليم د/محمد عطا
محاضرة علم النفس د/سهير
محاضرةتشريعات د/هناء
محاضرةالنمو العقلى د/نهى الزيات
محاضرةالنمو النفسى د/رضا
محاضرة صحةطفل د/ابوالمجد
تحياتى وتقديرى لكم وجزاكم الله عنا كل الخير

أما أسوأمحاضرات فلاتعليق silent
ايمان سلطان

ايمان سلطان

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالثلاثاء 18 مايو 2010, 10:35 pm

أنا خريجة2006 والمحاضرات المحببة لدى ونفسى أحضرها ولن انساها محاضرات علم نفس اللعب د:خالدعبد الرازق محاضرات علم نفس اللغة د:أنسى قاسم رحمه الله محاضرات علم نفس النمو د:هدى حماد محاضرات التدريب الميدانى د: منال بهنس وهناك محضرات كثيرة حلوة ولكن كان هناك السيئ أيضاالقليل والحمد لله وفعلا كنا بنحضر علشان الغياب0 فجزا الله عنا كل من أسعدنا وأحببنا في الدراسة والكلية
ايمان اشرف حسان

ايمان اشرف حسان

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالسبت 22 مايو 2010, 10:51 pm

أجمل محاضرة وهي من استمتعت بها بجد محاضرة د:خالد النجار
ومحاضرة د:هناء كريم
محاضرة د:نهي الزيات
ومحاضرة د:هند امبابي
ومحاضرة د:محمد عطا

شكرررررررررررررررررررررررررررررا لهم جميعا sunny I love you
mayada2010

mayada2010

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالخميس 27 مايو 2010, 7:44 pm

اجمل محاضرة بالنسبة لياهيا محاضرة د/خالد النجار جزاك الله خيرا يا دكتور
حقل البراعم

حقل البراعم

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالإثنين 07 يونيو 2010, 4:06 am

من خلال خبرتي الضئيلة فإن كان الدكتور بيحب يشرح ويحاضر هتكون ده أحسن محاضرة بالنسبالو وبالنسبالنا أما إن كان داخل يقضي واجب هتكون أتعس محاضرة بالنسبالنا وبالنسبالو .وبالتااااااااااالي
أحسن محاضرات لأحسن محاضرين الدكتور خالد النجار والدكتورة منال .
وأسوء المحاضرات ندعي ربنا إنها متتكررش بس دايما الناجح نادر. Exclamation
ولاء شعبان

ولاء شعبان

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالخميس 10 يونيو 2010, 1:50 am

أجمل محاضرة بالنسبة لى
محاضرة د أحمد العمرى " علم نفس النمو " فعلا أجمل محاضرة على الإطلاق
محاضرة د خالد عبد الرازق " علم نفس اللعب " فعلا إسلوب راقى جدا فى الشرح
محاضرة د أنسى " علم نفس اللغة " رحمه الله وجعل الجنه مثواه حقيقى علمتنى الكتير فى الحياة
Hanan

Hanan

مُساهمةموضوع: رد: أجمل محاضرات واسوأ محاضرات   أجمل محاضرات واسوأ محاضرات Emptyالخميس 24 يونيو 2010, 8:55 am

من أجمل المحضرات بالنسبة لى :
فى سنة أولى:محاضرات علم نفس اللعب د/خالد كانت ممتعة للغاية
وفى سنة تانية:كانت محاضرات د/محمد عطاود/ هندربنا يكرمها كانت اسلوبهافى القاء المحاضرة ممتع وشيق ومبسط للغاية
أما بالنسبة لأسوء المحاضرات اللى بنحضرهاعشان الغياب مش أكتر ومبنفهمش منها حاجة

أجمل محاضرات واسوأ محاضرات
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» لمن تريد عمل عضويه مجانيه في افون (وحضور محاضرات العنايه بالبشره)
» ماهي افضل لحظة في حياتك واسوأ لحظة في حياتك؟؟؟
» أجمل الصفاااااااااااااااااااااات
» أجمل لحظــــــــــــــــــــــــات عمـــــــــــــــرك
» أجمل هدية