منتدى كلية رياض الأطفال
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى كلية رياض الأطفال

منتدى كلية رياض الأطفال جامعة القاهرة يرحب بكم

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة

GODY
so
الساحرة
نور
أطياف
mero0o0o
البنوته زيزي
angel baby
hanaamoga
روبا
manga
mohamed selmy
zandy
roger
rony
barbi
سميرة سمير
cindrella
هنودة27
لؤلؤة
dof3et 2006
mans
marmar
hebakhaled
جنه
mhmoudkamel2
30 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
rony

سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالإثنين 07 سبتمبر 2009, 9:10 am

والله انا شخصيا الحكاية دى شغلت بالى كتير وفكرت فيها اكتر
واكيد الانسان اللى هرتبط بية هاكون عرفاة كويس يعنى هو حد كويس ومفيش بنت بتوافق على اى حد تحت اى ظروف
فلو عرفت انة فية حاجة زى كدة حتى لو لسة مارتبطناش انا مش هاسيبة او هاتخلى عنة لان كل شئ بامر الله وهانكون باذن الله من الصابرين وهاحط نفسى فى مكانة لو انا اللى مش بخلف الناس هاتعاملنى ازاى وخصوصا ان دة شئ مش بايدى
ياريت كل حد يقوللى هايكون اية الموقف لو البنت نفسها طلعت المشكلة فيها هيا
mhmoudkamel2

mhmoudkamel2

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالإثنين 07 سبتمبر 2009, 5:53 pm

rony
كلامك مظبوط كل شئ بأيد ربنا

نورتى
roger

roger

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالسبت 12 سبتمبر 2009, 7:37 am

بصراحه أنا لو بحب انسان وهو كمان بيحبنى ووقف جنبى كتيير أنا عمرى ما هقدر أتخلى عنه لأى سبب من اللأسباب
حتى لو كان ده السبب أنه مبيخلفش ......
رغم أن أحلى حاجه فى الدنيا أن أكون أم بس دى حاجه ليست ذنبه وخارج عن ارادته أما اذا كان غير ذلك ولم يكن خدو خدوم و حنون وانو ممكن يضحى علشانى طبعا سأنفصل أذا حدث زواج
mhmoudkamel2

mhmoudkamel2

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالخميس 17 سبتمبر 2009, 7:43 pm

roger تمام

شرفتى الموضوع
zandy

zandy

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالجمعة 18 سبتمبر 2009, 5:12 am

مش لاقية كلام اقوله اكتر من اللي اتقال خالص بس انا طبعا عمري ما هعترض علي بلاء ربنا ليييه بالعكس ده انا عايزة اقول ان طالاما فييه كل الصفات الجميلة دي انا اللي مش هتخلي عنوا وهبقي راضيه جدااااا لأن ده بلاء ليه وليا وده معناه حب ربنا عز وجل لينا احنا الاتنين
mohamed selmy

mohamed selmy

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالجمعة 18 سبتمبر 2009, 7:29 am

حاجة صعبة جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااا بس يترى لو الزوجة هى السبب يترى هيفضل معاها
هو دة مجتمع منقدرش نغيرو
بس انا لو مكنها اكيد هفضل جمبة

مظنش دة بقى يرجع للحب والموضوع دة بالذ ت بيد ربنا يعنى المفروض ان الاتنين يفة جمب بعد ويحمده ربنا لان دة رزق
manga

manga

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالجمعة 18 سبتمبر 2009, 2:04 pm

اولا ازيكم كلكم وحشتوني جدااااااااااااا وثانيا انا يشرفني اني اشترك في الموضوع ده واشكر كاتبه لانه موضوع حيوي جداااا ومهم جداااا ومفيش واحده فينا مفكرتش فيه واكيد الولاد كمان

وخصوصا بعد ما نحب كل واحده بعد ماتحب تقول طب ياتري لو اتجوزنا وطلعت مش بخلف هيتحمل ويكمل معايا

وبرضوا الولد بيسال نفسه نفس السؤال
وبعدين ييجوا الاتنين يواجهوا بعض

والاتنين يقولوا طبعا هنتحمل

يا جماعه غريزه الامومه والابوه اكبر من الكلام استحاله نحس بيها غير لما نجربها فعلا

وانا كمان اتناقشت في الموضوع ده مع خطيبي وهو كمان اتناقش معايا فيه

بس مدام انتي او انت عايز الانسانه او الانسان ده لذاته اكيد هتقدر تستحمل وتعيش معاه لذاته بس مع الحنين بعض الوقت للانجاب طبعا واكيد بالمصابره والمحاوله ربنا هيكرم الصابرين

وانا شوفت ناس كتييير عشان بيحبوا بعض بجد صابرين بقالهم سنين
ومنهم اتنين صابرين بقالهم 13 سنه ومستعدين للصبر اكتر من كده كمان

يبقي الاجابه :بالحب تزول كل الصعاب
http://manga21.ahlamontada.com/
روبا

روبا

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالسبت 19 سبتمبر 2009, 5:52 am

السلام عليكم.......
الموضوع جااااامد جدا
كل الكلام الى اتقال جميل جدا
بس.....
لازم نفكر بشكل مختلف
يعنى كل واحد يقعد يفكر
يا ترى هو صبور
تب لو هوكده
هيصبر قد ايه؟
سنه اتنين ولا قد ايه...

هيستحمل ان حاجه زى دى يتحرم منها
طوووول العمر ولا مش هيقدر..

لازم اكيد نفكر كويس
قرار زى ده مش سهل
وده طبعا عشان منظلمش
الطرف الاخر
لانه لما يتوجع الاول
احسن بكتير لما يتوجع بعد سنين

لكن رايى الخاص
ان الزواج مش شرط فيه الانجاب
الانجاب يعتبراجمل كماليات الزواج
تقبلوا مرورى...
hanaamoga

hanaamoga

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالجمعة 25 سبتمبر 2009, 2:02 am

السلام عليكم
اهم حاجة ف الارتباط الصراحة وياما دكترة كتير شخصوا غلط وياما ناس بتدعى وربنا بيسجاب لدعائنا الحياة والموت مش بنقسهم بالورقة والقلم (والله تعالى يقول دعوني استجب لكم )وبدام الشخص صادق ربنا هيجزيه خير وزوجة صالحة ان شاء الله صابرة .........
angel baby

angel baby

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالجمعة 25 سبتمبر 2009, 10:04 am

انا كمان برده

لو بحبه وهوة بيحبنى بجد هفضل جنبه

ومش هسيبه ابدا لاخر العمر وهعتبر ان ده نصيبى

وان ربنا مش رايد انى اخلف ف خلاص لكن مش هخسر الانسن اللى بحبه

عشان السبب ده

واسفه طولت
mhmoudkamel2

mhmoudkamel2

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالسبت 26 سبتمبر 2009, 7:49 pm

zandy شكرا على مرورك

mohamed selmy نورت

manga كلامك مظببوط متشكر على ردك الطيب

روبا وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته تمام .... نورتى الموضوع

hanaamoga وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته صح اهم شئ الصراحه بين الطرفين نورتينى

angel baby شكرا على مرورك

وربنا يوفق الجميع يارب
البنوته زيزي

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالأحد 11 أكتوبر 2009, 4:36 am

الصراحه انا مقدرش اسيبه لان دي حاجه بامر الله و نزلت في القران ان من النبيين من ارزقهم بنات فقط او بنين فقط او الاتنين معا او حرمهم من نعمه الاطفال كذلك احنا البشر برده كده بس يا جماعه والله البنت او الانسانه المتزوجه بتحن لزوجها وبتبقي وافيه به ومش بتهون عليها العشره لكن الرجاله يقولوا لا وبجد يا جماعه لو لا قدر الله طلعت البنت هي اللي مش بتنجب تفتكروا هيسبها ويتزوج غيرها علشان تجبله اطفال ولا هيشتمر معها ومش يخون العشره بنهم بجد حد رد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لانه سؤال بجد ضروري ليه دايما البنت او المراه هي اللي بتضحي والراجل ياخد مش بيعطي
mero0o0o

mero0o0o

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالأربعاء 14 أكتوبر 2009, 5:41 am

طبعا مش هسيبه لان ده مش بايده ثم كان ممكن اكون انا الا مش قادره على الانجاب كان ايه الوضع بقا وقتها
أطياف

أطياف

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالأربعاء 14 أكتوبر 2009, 9:08 am

سبحاااااااان الله
على فكرة الموضوع صعب جدا
إحنا عشان بنتكلم مش حاسيين بجد بصعوبته
بس اللى بيحب بجد صدقونى بيضحى عشان حبيبه
أنا شخصيا لو لا قدر الله عمرى ما هسيبه
مع إنى متكلمتش مع خطيبى فى الموضوع ده
بالعكس ممكن نتبنى طفل ونحس بالأمومة والأبوة معاه
وكمان ده فى ميزان حسناتنا
وربنا يحفظنا جميعا من كل سوء
نور

نور

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالخميس 15 أكتوبر 2009, 8:39 pm

انا عايزة اسالك نفس السؤال......ياتري لوعرفت ان خطبتك او زوجتك لم تنجب
ماذا تفعل وبصراحه ومن غير مجاملة؟؟؟؟؟
وكلنا عايزين نسمع ردك affraid
mhmoudkamel2

mhmoudkamel2

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالجمعة 26 مارس 2010, 6:53 pm

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا اسف على ردى المتاخر جداااا

نور انا هارد على حضرتك على سؤالك

انا فعلا لو بحبها جدا وشاريها مش هاستغنى عنها
برغم انى كل واحد فى الدنيا يحب انى يكون لى طفل من انسانه بيحبها او يكون لى طفل عموما يعنى لكن طبعا ده بأيد ربنا وعدم الانجاب مش فى ايد حد فينا بالعكس ده فى ايد ربنا يعنى ماحدش لى دخل فيها ولا هى حتى ليها دخل فى بالطبع مش هاحكم عليها وهى بتحبنى بانها تعيش تعيسه بسبب الانجاب لو ديه حاجه بأيدها كنت هاقولك اوكى ماشى رد فعلى هايكون غير كده لكن ديه مش فى اديها نهائى
وهافضل معاها واذا كان على الطفل احنا ممكن نتبنى طفل ونعتبره ابننا

متشكر على مرورك
الساحرة

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالجمعة 26 مارس 2010, 9:42 pm

ممكن تكون ليا مداخلة معاكم ؟؟
اسمحولي اقول كلامي مش هيختلف كتير عن اخواتي الحبيبات بس احب اوضح ان موقفي هيكون مرهون بالشخص نفسه وخاصة بعد الارتباط بيه فإذا كان شخصية محترمة وحبوبة وصادقة وغير مريضة وياريت نحط مليون خط تحت كلمة غير مريضة واقصد بيها مرض النفسية فأكيد هستمر معاه
لكن لو غير كده وفعلا ممكن يكون مريض نفسيا ويصل بيه مرضه انه يحس بعجزه ويقلل من نفسه بسبب عدم قدرته على الانجاب ويبدأ يعمل اسقاط لمشاعره دي عليا انا كزوجته فتظهر الغيرة المجنونة والقاتلة ويظهر الشك التضييق عليا والخ الخ فطبعا عمري ما هكمل معاه
وحابة اقول ان بشل عام الاتجاه السائد ان الزوجات غالبا ما يرضون بالوضع ده بخلاف اغلب الرجال والرجل معذور او مش هعذره بس هقول انه بيكون مدفوع للزواج باخرى كسياسة مجتمع وكسياسة حموات وخلوا بالكو من سياسة الحموات لانها هي دي اللي هتقوم الحرب العالمية الثالثة
اتمنى اكون وضحت وجهة نظري
ومن هنا احب افكركم بيوم اليتيم حسيت ان موضوعنا قريب منه مش يمكن ربنا اراد ان اللي ارتبط بيه او انا نفسي مكونش قادرة على الانجاب عشان نكفل يتيم ويكون سبب لدخولنا الجنة
يارب كلنا نجتمع فيها مع حبيبنا رسول الله
قولوا امين
اللهم يسر لنا الخير اينما كان ثم ارضنا به
so

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالسبت 27 مارس 2010, 4:37 pm

بجد الموضوع جميل جدا برغم انى قراته متاخر فارجو المعذرة
وردي انى هاقف جنبه مش مثالية مني بس ده المفروض يكون رد الفعل الطبيعى بس المشكلة لو انا اللي كده ياترى رد فعله هو ايه هينسى موضوع الانجاب ده ولا هيكون نفسه يكون له امتداد بعد ما يموت ويكون نفسه يكون اب ان شاءالله من اي واحدة مش لازم يكون مني مع العلم اننا كسيدات لما بنحب حدنحب ننجب منه مش حب في الاطفال لكن حب فيه
اسفة للاطالة
so
mhmoudkamel2

mhmoudkamel2

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالسبت 27 مارس 2010, 9:17 pm

الساحرة كتب:
ممكن تكون ليا مداخلة معاكم ؟؟
اسمحولي اقول كلامي مش هيختلف كتير عن اخواتي الحبيبات بس احب اوضح ان موقفي هيكون مرهون بالشخص نفسه وخاصة بعد الارتباط بيه فإذا كان شخصية محترمة وحبوبة وصادقة وغير مريضة وياريت نحط مليون خط تحت كلمة غير مريضة واقصد بيها مرض النفسية فأكيد هستمر معاه
لكن لو غير كده وفعلا ممكن يكون مريض نفسيا ويصل بيه مرضه انه يحس بعجزه ويقلل من نفسه بسبب عدم قدرته على الانجاب ويبدأ يعمل اسقاط لمشاعره دي عليا انا كزوجته فتظهر الغيرة المجنونة والقاتلة ويظهر الشك التضييق عليا والخ الخ فطبعا عمري ما هكمل معاه
وحابة اقول ان بشل عام الاتجاه السائد ان الزوجات غالبا ما يرضون بالوضع ده بخلاف اغلب الرجال والرجل معذور او مش هعذره بس هقول انه بيكون مدفوع للزواج باخرى كسياسة مجتمع وكسياسة حموات وخلوا بالكو من سياسة الحموات لانها هي دي اللي هتقوم الحرب العالمية الثالثة
اتمنى اكون وضحت وجهة نظري
ومن هنا احب افكركم بيوم اليتيم حسيت ان موضوعنا قريب منه مش يمكن ربنا اراد ان اللي ارتبط بيه او انا نفسي مكونش قادرة على الانجاب عشان نكفل يتيم ويكون سبب لدخولنا الجنة
يارب كلنا نجتمع فيها مع حبيبنا رسول الله
قولوا امين
اللهم يسر لنا الخير اينما كان ثم ارضنا به

اختى فى الله الساحرة .....

انا مع حضرتك انى ممكن زى مابتقولى انى ده يسبب مرض عند الشخصيه ديه لكن لو بتحبيه فعلا وزى ما ضحيتى بعدم الخلفه علشانه ليه ماتحوليش تعالجى مرضه ده زى ما ضحيتى بحاجه عزيزة وبتتمناها اى بنت واكيد حضرتك منهم يبقى هاتعملى اى حاجه علشان تستمرى معاه وبالتالى مش علشان الحكايه ديه عملت معاه مرض او مشكله يبقى افقده وافتكرى حضرتك انك ضحيتى بحاجه غاليا عليكى بردو بسبب الشخص ده يعنى انا بقول لحضرتك كلامى ده بناء على انك قولتى لو حصل مرض عنده وانا ماعترضتش بس وجه اعتراضى هو عدم محاولتك اصلاح المرض ده ولو حضرتك افترضنا انه مثلا فعلا ضيق عليكى شويه زى ما قولت لحضرتك تقعدى معاه وصلحى وجهت نظره الغلط وتقليلو انك ضحيتى بحاجه غاليا علشانه يعنى لو شاكك فيا وانى مش عايزاك كان فى ايدى انى اسيبك فى الاول وماضحيش واقولك كل شئ نصيب ساعتها هايحس بأنك احسن منه بكتير وهايشلك الموقف الجميل ده طول عمره وبالعكس هايحافظ عليكى اكتر من الاول كمان لانك اختارتيه هو وفضلتيه عن حاجه انتى بتتمنيها من زمان وضحيتى باغلى كلمه ممكن حد يسمعها وهى كلمه ماما ياريت يكون مفهوم كلامى وصل لحضرتك

وبالنسبه ليوم اليتيم ده يوم بنستناه لانى بنشارك بى الفرحه مع ابناء ايتام ومتشكر لحضرتك على ردك ومرورك
mhmoudkamel2

mhmoudkamel2

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالسبت 27 مارس 2010, 9:29 pm

so كتب:
بجد الموضوع جميل جدا برغم انى قراته متاخر فارجو المعذرة
وردي انى هاقف جنبه مش مثالية مني بس ده المفروض يكون رد الفعل الطبيعى بس المشكلة لو انا اللي كده ياترى رد فعله هو ايه هينسى موضوع الانجاب ده ولا هيكون نفسه يكون له امتداد بعد ما يموت ويكون نفسه يكون اب ان شاءالله من اي واحدة مش لازم يكون مني مع العلم اننا كسيدات لما بنحب حدنحب ننجب منه مش حب في الاطفال لكن حب فيه
اسفة للاطالة
so

الموضوع جميل بمرور حضرتك عليه

اكيد مش مثاليه بس ده حب منك لى

وبالنسبه لسؤالك لو كنتى حضرتك كده ... ده يتوقف على حبو هو لحضرتك لو هو بيحبك انتى فعلا زى حبك لى بالطبع هو هاينسى حكايه الانجاب ديه ومش هايشوف غير انه يفضل معاكى ويفضل حبه ليكى موجود مهما كان الانجاب شئ مهم مش هايشوف غير حبه ليكى

اوكى كاسيدا بتحبى لما تحبى حد لازم تنجبى منه بس ديه حاجه بأيد ربنا ربنا مااردش انى يكون فى اطفال مش معقول هانضحى بكل الحب ده علشان الاطفال وزى ماقولت انى الانجاب شئ جميل والاجمل من انه من شخص احنا بنحبه لكن أمر ربنا فوق كل شئ وديه حاجه مش فى ايد الانسان وزى ما قولنا اننا ممكن نتبنى طفل ونعتبره ابننا مدام الحب موجود بين الطرفين وعايشين الواقع ده

ومافيش اسف ولا حاجه لو على الاطاله يبقى انا اللى مفروض اتأسف
نورتينى يا so
GODY

GODY

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالخميس 08 يوليو 2010, 4:20 pm

بالنسبه الى ان الانجاب ده قسمه ونصيب
يعنى لو هو ما بينجب
هقبل بالوضع ده
لان مشاعر الامومه مش بس لابنى ممكن تكون لا طفل اخر محتاج هذه المشاعر
رنين الصمت

رنين الصمت

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالخميس 08 يوليو 2010, 5:25 pm

هو لو لسه متقدم وع البر لسه استخير ربنا وافكر صح........
لكن لو زوجي خلاص يبقا ربنا عاوز كده ويبقا هو عندي بالدنيا ...مع ان لو حطينا نفسنا مكانهم الاغلبيه بيروحو يتجوزو Wink
نانا

نانا

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالسبت 10 يوليو 2010, 4:45 am

انا عندى حل للمشكله دى انا قبل الجواز اقوله يالا نغعمل فحوصات
وبعدين ساعتها هنعرف بس بشرط انا اللى اجيب النتائج مش هو لو لقدر الله طلع لم ينجب اقوله ان انا اللى مش بخلف وبناء على رد فعله انا هقرر يعنى لو لقيته بيسبنى وبينسى حبنا وماقالش زى ما كلكم قلتوا ده نصيب يبقى ساعتها اعرف انه ما يستاهل التضحيه وساعتها هيتكشف وهيخسر كل حاجه لان بصراحة التضحيه بالامومه دى مش حاجه سهلة
تقبل مرورى
https://kg-cu.ahlamontada.net/forum.htm
الساحرة

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالإثنين 27 سبتمبر 2010, 9:20 pm

واحدة عملت زي ما قولتي كده يا نانا اتجوزت واحد بعد قصة حب 11 سنة كان مدرسها واتجوزته عنده بنتين لكن اصبح عقيم ازاي الله اعلم اتجوزته وهو ميعرفش بعجزه ولا هي عارفة وطبعا اهله كانوا رافضين جوازه منها واهلها كمان هي كانت بتواجه اهلها وتدافع عن حها اما هو فكان بيضعف ويتأثر بكلام مامته وكتير كان هيتخلى عنها رغم حبه ليها المهم اتجوزوا ومن اول يوم مامته تقوله مخلفتش ليه شكل مراتك متخلفش طلقها المهم استنوا فترة طبيعية وبعدين عملوا التحاليل والدكتور قالهم بكره ياخدوا النتيجة وهو تاني يوم تعب وراحت مراته وجابت التحاليل وعرفت النتيجة انه هو عقيم خبت على الكل حتى امها وقالت ان العيب منها عشان شكله قدام اهلها وقدام اهله هو وفضلت تستحمل من اهله اد كده خاصة امه وهو بيسمع وميكلمش وجه في يوم قالها امي عاوزاني اتجوز عشانعاوزة ولد قالتله براحتك ده حقك وكانت فاكره انها مش هتهون عليه ومع كده راح وخط بنت ومامته تقعد تقولها دي احلى منك وشابة عنك وهتجيبله الولد وهي تستحمل وتسكت عندها امل متهونش عليه ولا يهون عليه حب السنين دي كلها ولا انها ربتله بناته وبعدين يوم طلع لها نفس وصوتها علي وقالت لمامته حرام عليكي سيبيني في حالي كانت دي حجته عشان يقولها انه هيطلقها وهي جتلها صدمة ودخلت المستشفى ومقاش عارف يعمل ايه في بناته ورضو طلقها وعتتله نتيجة التحليل ومعاهم الدبلة اليتيمة اللي شبكها يها عشان قالتله لما اتقدملها مش عاوزة غير دبلة وعالي حصلة يومها جاتله صدمة لدرجة انه زق مامته وقالها منك لله وراح يبوس في ايد مراته او طلقيته عشان ترجعله
آلاء فكرى

آلاء فكرى

مُساهمةموضوع: رد: سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة   سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة - صفحة 2 Emptyالخميس 26 أبريل 2012, 4:27 pm

اولا اممم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لو انا بحبة يبقى خلاص عمرى ما هسيبة ابداااااا مهما حصل الزواج مش علشان انجب وخلاص ده حب ومودة ورحمة بين اتنين بس يا ترى لو هى اللى مش بتنجب هيسيبها ولا هيعمل ايه ؟؟؟؟؟

سؤال لكل فتاة بشرط الصراحة
صفحة 2 من اصل 3انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» لعبة الصراحة
» لعبة الصراحة ...يلا ادخلوا
» إلى كل فتاة مقبلة على الزواج
» أذكى فتاة
» حتى تكوني أبهى فتاة في الكون